Αγκυροβολία με πρυμάτσα στην ξηρά.

Αγκυροβολία με πρυμάτσα στην ξηρά.
Kατ αρχάς επιτρέπεται ?
Δεν επιτρέπεται μέσα σε χώρους με λουόμενους και σε οργανωμένες παραλίες. Η απόσταση μας  πρεπει να ειναι τουλάχιστον 200 μέτρα απο λουόμενους  η σε απόσταση απο τις ενδεικτικές σημαδούρες.   Σε καμμια  περιπτωση δεν προσεγγίζουμε με μηχανή χωρους λουομένων.
Επιτρέπεται να πιάσω με πρυμάτσα στην ακτή? Δεν απαγορεύεται ρητά , αλλα ειναι αδίκημα όταν πάμε και δένουμε ένα σκάφος από ένα δένδρο.
Παράγοντες που έχουμε υπόψη μας  : Το σκάφος όταν τελειώσει η διαδικασία , ειναι σταθερό αντικείμενο, από πλευράς σημείου και προσανατολισμού. Μπορεί να δεχθεί οποιαδήποτε δύναμη χωρίς την ευελιξία που θα ειχε αν ήταν αρόδο αγκυροβολημένο. Παράδειγμα ριπές αέρα απο το πλάι χωρίς την δυνατότητα να περιστραφεί.
Πλεονεκτήματα
  • Σταθερός προσανατολισμός και σταθερό σημείο.
  • Σταθερή αγκυροβολία γιατί δεν αλλάζει προσανατολισμό το σκάφος επομένως δεν ξαγκιστρώνει εύκολα η αγκυρα.
  • Δυνατότητα παράλλαξης με άλλα σκάφη σε μικρή απόσταση μεταξύ τους.
  • Μικρή και σταθερή απόσταση απο την ακτή πχ 30 μέτρα.
Παράγοντες που επηρεάζουν .
  • H διεύθυνση του ανέμου κατά τη στιγμή της αγκυροβολίας αλλα και κατα την διάρκεια της παραμονής μας στο σημείο.
  • Πρόβλεψη καιρού για όλο το διάστημα που θα παραμείνουμε σε αυτό το σημείο.
  • Βάθος της αγκυροβολίας.
  • Η κλίση του βυθού
  • Η ποιότητα του βυθού
  • Φουσκοθαλασσιά-το swell  που μπορεί να μας επηρεάσει απο ρεύματα η ακόμα και απο περάσματα άλλων μεγάλων σκαφών στην περιοχή . Μεγάλο swell μπορεί ακόμα και να  δημιουργήσει μεγάλη τάση στις πρυμάτσες , ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΑΓΚΥΡΩΣΕΙ και εντέλει  να ξεσκαλώσει το δέσιμο της πρυμάτσας. Εκτός βέβαια του ότι το swell προκαλεί στους επιβαίνοντες μεγάλη δυσφορία. Πολύ πιθανόν αν ξεσύρει η άγκυρα από τις μεγάλες εντάσεις, να βρεθούμε σε δύσκολη θέση αν έχουμε δέσει με πρυμάτσες γιατί μπορεί να μπλεχτούν οι πρυμάτσες στην προπέλα και τελικά να βρεθούμε ακυβέρνητοι απέναντι σε βράχια.
  • Τα διπλανά σκάφη και η αντιστοιχία αγκυροβολίας. Δλδ όλοι με πρυμάτσες.
  • Οι υπόλοιποι εξωγενεις ανθρώπινοι παράγοντες είναι επιλογή μας (πχ πολλα σκάφη κ κοντα κλπ)
Τρόποι πρόσβασης στην ακτή  για δέσιμο της πρυμάτσας: 1) με κολύμπι 2) με ένα τέντερ
Eργαλεία που χρειαζόμαστε
  • το tender κάνει με η χωρίς μηχανή, Αναλόγως την προτίμηση
  • Αγκυρα πεταχτάρι πάνω στην οποία δένουμε ένα τεσσάρι η 6αρι σχοινί, ώστε αν
    χρειάζεται να το πετάξουμε στα βράχια για το πρώτο γάντζωμα.
  • Ένα σχοινί 4 μέτρα περίπου με γάσες στην άκρη η σε εναλλακτική λύση ιμάντα η αλυσίδα ώστε να περικλείσουμε το βράχο που θα δεθεί η πρυμάτσα. Πάνω στο σχοινί/αλυσίδα βάζουμε ένα ναυτικό κλειδί και από κει και πέρα το αφρόσχοινο οδηγείται στο σκάφος.
  • Την πρυμάτσα μας -Αφρόσχοινο – Το σχοινί πολυπροπυλενίου πρέπει να είναι κίτρινο ή πορτοκαλί . Τα αφρόσκοινα έχουν μεγαλύτερη ελαστικότητα και είναι επιπλέοντα . Τα απλά τρίπλεκτα η άλλα σχοινιά είναι βαριά και δύσκολα στην διαχείριση τους και πάνε στο βυθό, όποτε είναι δυσδιάκριτα. Μήκος συνολικό του σχοινιού 40-50 μέτρα Για βράδυ συνηθως χρησιμοποιούνται 2 πρυμάτσες για ασφάλεια.
  • Ένα μισομπούκαλο ή άλλο μέσον , περασμένο μέσα το σχοινί, ώστε να μην έχουμε πρόβλημα με τρωκτικά η άλλα που μπορεί να ανέβουν στο σκάφος το βράδυ.
  • Φώτα αναλάμποντα που αναβοσβήνουν και τα αναρτούμε σε σημεία της πρυμάτσας
    για το βράδυ.
  • VHF θαλάσσης μαζί μας ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ώστε να έχουμε καλή επικοινωνία με το σκάφος
    και με τον τιμονιέρη, ώστε να μη χρειάζεται να φωνάζουμε από το σκάφος (αποφευγουμε το κινητο για να μην πέσει στην θάλασσα).
  • Παπούτσια τα οποία να είναι από σιλικόνη κατά προτίμηση η λαστιχένια ώστε να
    μπορούμε να ανέβουμε στα βράχια . Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν κάτω από τα βράχια αχινοί και μυτερές γωνίες
  • Μασκα
  • Γαντια (?)
  • Φακο
Πως ολοκληρώνουμε τις; Διαδικασίες. Επιθυμητός Στόχος είναι να έχουμε τελικα το σκάφος σε απόσταση περίπου 20 -30 μέτρων από το σημείο πρόσδεσης, αλλα κινούμαστε ανάλογα με τις  επικρατούσες συνθήκες.
Κατ αρχήν κάνουμε μια πρώτη αργή βόλτα  με το σκάφος  για διόπτευση και επιλογή του σημείου με βάση τους προαναφερόμενους παράγοντες . Στην παρατήρηση μας πρεπει να υπολογίσουμε ακόμα και τις αλυσίδες τυχόν διπλανών σκαφών αλλα και τον τρόπο που εχουν δεσει το σκάφος σε τελικό σημείο.
Πρόσβαση  με κολύμπι :
  • ΄Εχουμε κάνει ήδη αγκυροβολία και πηγαίνουμε ανάποδα, αρκετά κοντά στο σημείο προσδεσης .
  • Βάζουμε την μηχανή στο νεκρό
  • Βουτια μαζι με τα προστατευτικά μέσα,
  • Δινουμε την άκρη του αφρόσκοινου ώστε να κολυμπάει χωρίς βάρος σχοινιού .
  • Λασκάρουμε όσο χρειάζεται μέχρι να ανέβει στο σημείο και να κάνει την πρόσδεση .
  • Τραβάμε την πρυμάτσα και τεντώνουμε κατά βούληση βάζοντας τους αναλάμποντες εφοσον υπάρξει διανυκτέρευση..
Πρόσβαση με τέντερ:
Κατεβάζουμε το τέντερ και τον άνθρωπο μαζί με το σχοινί ώστε να πάει να κάνει το δέσιμο στο βράχο και να μας φέρει την πρυμάτσα πίσω στο σκάφος ώστε να το δέσουμε.
· Πάμε και ρίχνουμε άγκυρα κανονικά και κάνουμε ανάποδα.
· Εν τω μεταξύ ο άνθρωπος στην στεριά σιγουρεύει το
σχοινί στο βράχο και τον ιμάντα-αλυσίδα ώστε να περικυκλώσω κατά αρχήν το σημείο και κατόπιν  έρχεται προς το μέρος μας με το τέντερκαι με το ΔΕΜΕΝΟ σχοινί.
· Δένουμε την πρυμάτσα στο σκάφος.
· Ρυθμίζουμε τις εντάσεις μεταξύ αγκύρας και πρυμάτσας.
· Ολοκληρώνουμε με την ασφάλεια του εργάτη ώστε να μην έχει τάσεις ο εργάτης
Άγκυρα : ρίχνουμε την άγκυρα μας με ένα καλό έκταμα κατά την κρίση του καπετάνιου,
τουλάχιστον 7 φορές το βάθος.
Πρόσβαση  για πρυμάτσα με πεταχτάρι
Αφού εχουμε αγκυροβολήσει πλησιάζουμε πολύ στον βράχο για  να ρίξουμε το πεταχτάρι με ένα λεπτό σχοινί (πχ 8αρι) το οποίο θα είναι ουσιαστικά ένας οδηγός ώστε να κρατηθούμε αρχικά -αν έχει κυματισμό- και να αποκτήσουμε πρόσβαση και κατόπιν να δέσουμε την κανονική πρυμάτσα.
Xρήση ενδεικτικών της πρυμάτσας για ασφάλεια .
  • Το χρώμα του αφρόσκοινου είναι πορτοκαλί ή κίτρινο.
  • Για την ημέρα και εφόσον κρίνετε μπορει να δέσετε κατά μηκος της πρυμάτσας , τσαμαδουράκια η  μπαλόνια αγκυροβολίας , ετσι ώστε να ενεργούν σαν σημαδούρες και να μην περάσει από πάνω άλλο σκάφος κλπ
  • Για το βράδυ χρησιμοποιήστε τους αναλάμποντες φανούς.
Καιρός:
Σε περίπτωση διανυκτέρευσης καλό θα είναι να είναι δύο οι πρυμάτσες, ιδιαίτερα με
πρόβλεψη αλλαγής του καιρού .Σε αυτό υπενθυμίζουμε τον καταβατικό αέρα της νύχτας που
διαφοροποιεί αρκετά. Οι αλλαγές στην διεύθυνση είναι σημαντικό στοιχείο που πρέπει να
λαμβάνουμε υπόψη.
Ιδέες οδηγού για το τέντερ
Αν Θέλουμε μπορούμε να ξαναπάμε στη στεριά ή το σημείο που έχουμε κάνει την πρόσδεση
χρησιμοποιώντας την πρυμάτσα σαν οδηγό κ να βγούμε με το tender χωρίς να έχουμε ανάγκη
να βάλουμε τη μηχανή μπροστά. Δένουμε πάνω στην πρυμάτσα την μπαρούμα του τέντερ με
καντηλίτσα ώστε να μην ξεφύγει, και με τα χέρια πηγαίνουμε και φέρνουμε το τέντερ στην
ακτή. Άλλος τρόπος είναι να δημιουργήσουμε έναν ατέρμονα , ώστε με ένα λεπτό σχοινάκι να
μπορούμε να ξαναστείλουμε το τέντερ στο σκάφος και να το παραλάβουμε έξω, για να
μεταφέρουμε πράγματα μέσα ή έξω από το σκάφος.
Παράγοντες για να μπορέσουμε να κοιμηθούμε και να είμαστε ήσυχοι κατά τη διάρκεια της
νύχτας είναι:
· σταθερό σημείο πρόσδεσης . Να έχουμε προσδέσει το σκάφος μας σε ένα σταθερό
σημείο και όχι σε ένα σημείο που υπάρχει περίπτωση να λυθεί πχ σε ένα μικρό δένδρο
η σε μια μικρή πέτρα.
· το ύψος του δεσίματος του σκάφους να μην είναι πολύ χαμηλά, γιατί μπορεί να λυθεί
από κυματισμό κλπ
· η αλυσίδα μας να είναι να έχει αρκετά μεγάλο έκταμα
· ο τύπος του βυθού θα πρέπει να είναι αναγνωρίσιμος από μας (βάθος αγκυροβολίας,
ποιότητα βυθού, κλίση βυθού, κυματισμός, ρεύματα, swell, κυματισμοί από μεγάλα
διερχόμενα σκάφη ) και να ξέρουμε Τις ιδιαιτερότητες του σημείου ώστε σε
περίπτωση που γίνει αλλαγή της διεύθυνσης και της έντασης του αέρα Να μη
βρεθούμε με πρόβλημα.
· Άλλα σκάφη δίπλα μας. Πρέπει να είναι δεμένα με ίδιες αγκυροβολίες . Εάν έχουν
πρυμνοδέτηση ακριβώς το ίδιο είναι εντάξει. Αλλά αν είναι αρόδο, θα πρέπει να
υπολογίσουμε τον άξονα περιστροφής τους και την περίπτωση που ξεσύρουν εάν
αλλάξει η διεύθυνση του αέρα.
Αγκυροβολία με πρυμάτσα στην ακτή στην άμμο. Αυτό ενώ στην μπροστινή πλευρά του
σκάφους στην πλώρη ρίχνουμε κανονικά την άγκυρα στην στεριά βγαίνουμε με το τέντερ και
την πρυμάτσα και την ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΓΚΥΡΑ. (προτιμάμε άγκυρα Danforth ) . Σκάβουμε στην ακτή
και βγάζουμε αρκετά βαθιά την άγκυρα και δοκιμάζουμε πλέον όχι μόνον με τα χέρια αλλά και
ακόμα και με τη μηχανή του σκάφους με πρόσω , ώστε για να σκάψει- βυθιστεί στην ακρογιαλιά όσο το δυνατόν βαθύτερα.
Ακολουθούμε τις παραπάνω ιδέες με το tender και τους οδηγούς ώστε να μπορεί να βγαίνει
κάποιος εύκολα από το σκάφος προς την ακρογιαλιά.
Δεν  δένουμε το σκάφος σε μικρά δεντράκια και σε σημεία που έχει πρόσβαση κόσμος.
google-site-verification: google4dc3a8990fdc5417.html G-F0EYY2HBGF