Δελτίο τύπου συνάντησης ΠΑΣΙΔΙ με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας

2 Αυγούστου 2024
Το ΠΑΣΙΔΙ συνέχισε τις επαφές με την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ Υπ. Ναυτιλίας με φυσική παρουσία.
Η συνάντηση έγινε με πρόταση του ΠΑΣΙΔΙ και άμεση ανταπόκριση απο το ΥΝΑΝΠ. Παραβρέθηκε και συντόνισε με μεγάλο ενδιαφέρον και γνώση επι των θεμάτων ο νέος Υφυπουργός Ναυτιλίας Κος Στέφανος Γκίκας. Ολα τα τμήματα του Υπουργείου είχαν κληθεί και συμμετείχαν ενεργά, για θέματα που αφορούν τα σκάφη αναψυχής . 
Εγινε δίωρη αναλυτική παρουσίαση των θέσεων και των προτάσεων μας. Στην συνάντηση συμμετείχαν εκ μέρους του ΠΑΣΙΔΙ ο Πρόεδρος, ο Γενικός Γραμματέας μας και το μέλος του ΠΑΣΙΔΙ Κος Κώστας Ματάλας. 
εικόνα_Viber_2024-08-02_14-10-26-028.jpg
Τα αιτήματα μας είναι συνεχή πρός το ΥΝΑΝΠ. Στην συνάντηση εκτός απο τα αναφερόμενα στο υπόμνημα, έγινε εξειδικευμένη ανάλυση επι των θεμάτων:
α) του Φαρμακείου σκάφους αναψυχής, με τελική πρόταση απο το ΠΑΣΙΔΙ αντι της ελεύθερης αγοράς, να καθιερωθεί το Πρότυπο Φαρμακείο SOLAS που ειναι διεθνώς αναγνωρισμένο.  
β) Προμήθεια και εναπόθεση Βεγγαλικών και πυροτεχνικών ειδών σκαφών αναψυχής απο τους ιδιοκτήτες σκαφών , με τελική πρόταση απο το ΠΑΣΙΔΙ να καθιερωθεί η ΑΠΟΣΥΡΣΗ των παλαιών βεγγαλικών και πυροτεχνικών μέσω των  καταστημάτων προμήθειας, σε αντικατάσταση αυτών που έχουν λήξει .  
γ) Ανάλυση θεμάτων λιμένων με προτάσεις απο το ΠΑΣΙΔΙ βάσει πρότερου υπομνήματος.
Εν συνεχεία αναπτύχθηκαν τα παρακάτω θέματα βασει του υπομνήματος:  
Υπόμνημα Προτάσεων ΠΑΣΙΔΙ
2 Αυγούστου  2024 
            Αξιότιμε Κε Υφυπουργέ.           
Όπως ήδη γνωρίζετε από τον Αύγουστο του 2021 όπου συστάθηκε νόμιμα το ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΙΣΤΙΟΦΟΡΩΝ, (ΠΑΣΙΔΙ) έχει αναλάβει τον συντονισμό και την επαφή μεταξύ των δημόσιων φορέων για θέματα που αφορούν τα μέλη και φίλους μας, ήτοι τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές των ιστιοφόρων και ιστιοπλοικών σκαφών ανεξάρτητα από την χρήση τους (ιδιωτικά επαγγελματικά η ναυταθλητικά).
            Στόχος μας παραμένει η διατήρηση όσων περισσότερων σκαφών στη ελληνική Σημαία και η μείωση των μεταγραφών σε Πολωνική, Μάλτας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας κ.α. Ηδη υπάρχει προσφορά από άλλα κράτη για ΑΝΕΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ με πολυ χαμηλο ΦΠΑ (πχ 0% 13% 6% )  σε εναλλακτικές σημαίες και μεγάλη κινητικότητα από τους Έλληνες ιδιοκτήτες. Λόγοι είναι οι συνεχείς και μη αναλογικές φορολογικές επιβαρύνσεις , η προβληματική κατάσταση σε λιμάνια σκαφών αναψυχής , Νομολογία, Λιμεναρχεία, Λιμενικές αρχές, Πολυπλοκότητα νόμων και  σε όλοι οι  επιμέρους τομείς που αφορούν το σκάφος αναψυχής.
            Στα ανωτέρω πλαίσια και σε συνέχεια της από διετίας θετικής συνεργασίας με τους φορείς της πολιτείας του δημοσίου κρίνουμε σκόπιμο όπως επικαιροποιήσουμε τα κυριότερα προβλήματα τα οποία απασχολούν τα μέλη μας και τα οποία έχουν τεθεί κατά καιρούς με επίσημα έγγραφα  όπως :
            Α.  Θέματα Λιμένων (Σχετ. (Α))
            Β.  Θέματα Πυροτεχνικών Σημάτων Κινδύνου (σχετ. (Β)).
            Γ.  Θέματα Φαρμακείου Σκαφών (σχετ. (γ))
 Παράλληλα θα θέλαμε να υποβάλλουμε και μια σειρά προτάσεων για άμεση αντιμετώπιση  προβλημάτων όπως
1.Επαγγελματικά σκάφη
a.       Θέσπιση ειδικής σήμανσης επί της γάστρας (πινακίδα / σήμα) αναγνώρισης επαγγελματικών σκαφών.
b.      Αναλογική δίκαια Προσαρμογή φόρων χωρητικότητας  παρόμοια με τον αλγόριθμο της ασφαλιστικής αξίας, όπως ήδη εφαρμόζει η ΑΑΔΕ στην φορολόγηση ΦΠΑ, με αρχική βάση τον συντελεστή 1.
2. Ιδιωτικά σκάφη:
a.      Επιτάχυνση Απλούστευση διαδικασιών μεταπτώσεως σε ΒΕΜΣ από νηολόγια.
b.      Εισηγήσεις για την επιπρόσθετη επιβάρυνση στις  άδειες σκαφών  ΒΕΜΣ από τα 4 έτη στα 8 ως παλαιότερα με  τελική Οικονομική Επιβάρυνση 100% στους κατόχους ιδιωτικών σκαφών αναψυχής ανεξάρτητα μηκους.
c.       Απλούστευση διαδικασιών στα λιμεναρχεία για μεταβολές στο σκάφος(κινητήρες κλπ) με υπεύθυνη δήλωση και μεγάλη αυστηροποίηση χρηματικών ποινών  σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης) . πχ στην παρούσα φάση, ζητούνται πρωτότυπα τιμολόγια 40 ετών ).
 d.      Πριν την οριστικοποίηση ηλεκτρονικών  εφαρμογών, να προϋπάρχει περίοδος δοκιμής και ανταλλαγής απόψεων με την πολιτεία για την εύρυθμη λειτουργία σε όλες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες , σε συνεργασία με τα σωματεία ,  ώστε να είναι απλές και κατανοητές οι εφαρμογές στον κόσμο .
e.       Οργάνωση της επιτροπής ελέγχου και Εντατικοποίηση των ελέγχων πριν από την έναρξη της σεζόν από το ΥΝΑΝΠ  στους λιμένες ανεξάρτητα από τις ατέλειες (μη αδειοδοτημένα κλπ),  Ώστε ανεξάρτητα από το καθεστώς αδειοδότησης να τηρείται  και ενα μίνιμουμ προδιαγραφων και  όρων ασφάλειας καθαριότητας και λειτουργίας λιμένα  ακόμα και στα μη αδειοδοτημένα.
f.        Τοποθέτηση / Ενεργοποίηση Web cameras σε όλους τους λιμένες χαμηλού κινδύνου (μη παραμεθόριες περιοχές) για παροχή πληροφοριών πληρότητας και καιρικών φαινομένων και την διασφάλιση ζωντανής ενημέρωσης για την παρουσα κατάσταση στον εκάστοτε λιμένα και ύπαρξη θέσεων στα χιλιάδες σκάφη αναψυχής.
g.      Ενημέρωση πρός τον πολίτη  : Φιλικότερη και άμεση  απευθείας ενημέρωση  μεσω mail προς τους κατόχους σκαφών αναψυχής ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΗ  ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ , κατά το πρότυπο της ΑΑΔΕ για σημαντικές αλλαγές πχ φόρος πλοίων , Σημαντικών εγκυκλίων πχ Αλλαγή από νηολόγιο σε ΒΕΜΣ .
 h . e-ΤΕΠΑΗ – ΠΛΗΘΩΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ και αντληση των στοιχείων απο το e μητρωο.
            Από ΠΑΣΙΔΙ τονίσθηκε ότι από τη στιγμή που υπάρχει εν λειτουργία το e-Μητρώο του σκάφους, δεν υπάρχει λόγος να απαιτείται η συμπλήρωση τριών σελίδων με άχρηστες πληροφορίες για να καταστεί δυνατόν να πληρωθεί το ΤΕΠΑΗ. Ιδιαίτερα από σκάφη με ξένους υπηκόους οι οποίοι δεν έχουν δυνατότητες “λογιστικού γραφείου” εν πλώ. 
Η συνάντηση ήταν επι δίωρο και συμφωνήθηκε νέα συνάντηση μετά την παρέλευση εύλογου χρόνου,  για ενημέρωση εξέλιξης και προόδου επι των προτάσεων του ΠΑΣΙΔΙ.
Το υπουργείο ΥΝΑΝΠ και το ΠΑΣΙΔΙ έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη και την ποιοτική βελτίωση των υποδομών αλλά και την ποιοτική βελτίωση  των παρεχομένων υπηρεσιών του ΥΝΑΝΠ  πρός όφελος της Ελλάδας και της συνέχισης του ενδιαφέροντος για τον θαλάσσιο τουρισμό.
google-site-verification: google4dc3a8990fdc5417.html G-F0EYY2HBGF