Περι ψηφιακής διακυβέρνησης και καθυστέρησης εφαρμογών…
Περί ψηφιακής διακυβέρνησης…
Ακούμε τα περί της ψηφιακής διακυβέρνησης. ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ .
Εκεί όμως που αρχίζει ο πολίτης να προσαρμόζεται στην ψηφιακή πραγματικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών , έρχεται το ίδιο το σύστημα αναιρεί τον εαυτό του και μειώνει την σημαντική πρωτοβουλία, παρόλο ότι έχει δρομολογήσει μέχρι το τέλος του 2025 την ολοκλήρωση της ψηφιακής μετάβασης μέσα απο τα παρακάτω παραδείγματα στον χώρο των σκαφών αναψυχής. Ας μην ξεχνάμε οτι πάνω από όλα, υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας που θα καθορίσει τα πεδία και τα δεδομένα της ψηφιακής μετάβασης.
Παράδειγμα 1 ανανέωση διπλώματος. Κάνεις σκάφους ψηφιακά και ετοιμάζεις και στέλνεις τα πάντα ψηφιακά. Εκεί λοιπόν έρχεται το σύστημα και ξαφνικά λέει , αφού τα δήλωσες όμορφα και ωραία , ΤΩΡΑ… ΠΕΡΝΑ ΚΑΙ από το λιμεναρχείο δια ζώσης, να πληρώσεις το ΕΚΟΕΜΝ γιατί δεν υπάρχει ηλεκτρονικό παράβολο . Που είναι το ηλεκτρονικό παράβολο για το ΕΚΟΕΜΝ?
Παράδειγμα 2 ΤΕΠΑΗ Πληρώνεται το ΤΕΠΑΗ ψηφιακά. Πας να το πληρώσεις και πρέπει να συμπληρώνεις ΤΡΕΙΣ σελίδες ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ κάθε χρόνο αντί να εχει προ συμπληρωμένα πεδία και να αλλάζεις μόνον το έτος, τις διάρκειες κλπ. Αν κάνεις ένα λάθος στην εγγραφή, σε αναγκάζει να ξεκινάς την εγγραφή από την αρχή.
Παράδειγμα 3 ηλεκτρονική ακινησία: λέει οτι εχει ψηφιστεί ο νόμος για την ηλεκτρονική ακινησία . Ψηφίστηκε αλλά δεν εφαρμόζεται . ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ακόμα, μήπως περιμένοντας να εγγραφούν όλα τα σκάφη ? , ενω μπορεί να εφαρμοστεί για τα σκάφη που έχουν emitroo. Η εφαρμογή αναμένεται από το 2023.
Παράδειγμα 4 φόρος πλοίων . Την μια χρονιά τρέχει αγώνες και δικαιούται απαλλαγής . Τον επόμενο χρόνο ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ αγώνες για δικούς του λόγους και πρέπει να υποβάλλει φόρο πλοίων . Που υπάρχει στον καταρράκτη (dropdown )της δήλωσης φόρου πλοίων αυτή η επιλογή ωστε να το εντάσσει την μια χρονιά και οχι την άλλη? Πως θα βρει ο υπάλληλος της ΑΑΔΕ την ιστορικότητα του κάθε σκάφους? δηλαδή πρέπει ο ιδιοκτήτης να κρατάει για χρόνια τις βεβαιώσεις σε χαρτί? ?
Παράδειγμα 5 e navlosymfono Περιμένουμε εδώ και χρόνια την εξαγγελθείσα χρήση του e navlosymfono. Είχαν πει οτι θα στείλουν δοκιμαστική λειτουργία μέχρι τέλος του έτους ώστε να διορθωθούν οποιεσδήποτε προβλήματα πριν την οριστική εφαρμογή του . Εφαρμογή αναμένεται. Με προοπτική να γίνεται στο κάθε λιμεναρχείο το αδιαχώρητο κάθε εβδομάδα τη τουριστική περίοδο. Ζημιά και για την πολιτεία, ζημιά και για τα επαγγελματικά σκάφη.
Παράδειγμα 6. ΠΡΩΤΟΚΌΛΛΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Σαν σωματείο αποστέλλονται διάφορα σημαντικά mail για θέματα που απασχολούν . ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗ απάντηση με συγκεκριμένο νούμερο αναφοράς αυτών των mail και μένουν ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ , εκτός ορισμένων πολύ συγκεκριμένων υπηρεσιών . ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΅ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ και των εκπροσώπων των πολιτών ?
Παράδειγμα 7 Γραφειοκρατία στις μεταβιβάσεις σκαφών . Η πολύ μεγάλη γραφειοκρατία που επικρατεί ακόμα, στις μεταβιβάσεις σκαφών , μπορεί να διαρκέσει ακόμα και 8 μήνες μια μεταβίβαση με διάφορες δικαιολογίες, ενω τα σκάφη είναι ιδιωτικά και διεκπεραίωση θεωρείται σχεδόν άμεση.