Αρθρα και Νέα του ΠΑΣΙΔΙ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΣΙΔΙ Διαχείρισης Πυροτεχνικών Σημάτων Κινδύνου Σκαφών Αναψυχής

Διαχείριση Πυροτεχνικών Σημάτων Κινδύνου Σκαφών Αναψυχής

ΠΡΟΣ : Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού.
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΚΟΙΝ.: Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής
Διεύθυνση Ασφαλείας Ναυσιπλοΐας.
ΣΙΤΕΣΑΠ
ΟΦΣΕΠ
ΣΕΚΑΠΛΑΣ
Ναυτικοί Όμιλοι Ελλάδος
ΘΕΜΑ: Διαχείριση Πυροτεχνικών Σημάτων Κινδύνου Σκαφών Αναψυχής.
ΣΧΕΤ.:(α). Άρθρο 1 3009/2/23-α από 31/8/1994ΥΑ – ΦΕΚ696/Β/1994 όπως
τροποποιήθηκε και ισχύει.
(β). ΠΑΣΙΔΙ e-mail από 6 Ιουνίου 2023 (επισυνάπτεται)
Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε της κυβερνήσεως,
Κύριοι Υπουργοί,
Κατόπιν της εφαρμογής του σχετικού(α), ως σωματείο που αντιπροσωπεύει το σύνολο των επαγγελματικών και ιδιωτικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής ολόκληρης της χώρας ,έχουμε διαπιστώσει Μεγάλη δυσκολία διακίνησης και προμηθείας των Πυροτεχνικών Σημάτων Κινδύνου (φωτοβολίδες και καπνογόνα σημάνσεως) των Σκαφών, μέσω της νέας διαδικασίας (φόρμας) που επιβάλλεται πλέον από την σχετική (α).
Συγκεκριμένα παρατηρούνται τα κάτωθι:
α.- Παρερμηνεία της διάταξης από ορισμένα Αστυνομικά Τμήματα τα οποία απαιτούν μέχρι και ψυχιατρική γνωμάτευση των ιδιοκτητών ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών.
β.- Η διακίνηση της φόρμας από αστυνομία, εταιρία και ξανά αστυνομία μετά την προμήθεια είναι χρονοβόρα και δεν συνάγει με την ηλεκτρονική ψηφιακή φιλοσοφία λοιπού δημόσιου φορέα.
γ.- Μεγάλη και χρονοβόρος διαδικασία για τα επαγγελματικά σκάφη, ιδιαίτερα για εταιρίες με μεγάλο στόλο σκαφών και κατά συνέπεια μεγάλο όγκο πυροτεχνικών, ληγμένων και καινούργιων, με άμεση επίπτωση στον κύκλο εργασιών των.
δ.- Μεγάλα γραφειοκρατικά εμπόδια για τις εταιρίες εισαγωγών με αποτέλεσμα
την καθυστέρηση προμήθειας και διάθεσης των πυροτεχνικών.

2. Ως σωματείο έχουμε τονίσει το υπαρκτό πρόβλημα, καθόσον από πλευράς μας θεωρούμε ότι τόσο η αγορά νέων πυροτεχνικών από μη εξουσιοδοτημένους χρήστες, όπως
και η μη ύπαρξη διαδικασίας εναπόθεσης των παλαιών (ληγμένων) πυροτεχνικών προκαλεί :
• Παράνομη κίνηση μέσω παραεμπορίου,
• Παράνομη χρήση (γήπεδα -διαδηλώσεις),
• Κινδύνους για πρόκληση πυρκαγιάς ,ατυχήματος η άσκοπης κινητοποίησης (χρήση από άτομα εκτός χώρου ιστιοπλοΐας),
• Μόλυνση του περιβάλλοντος σε μεγάλο βαθμό.
3.- Τα περισσότερα πυροτεχνικά έχουν διετή διάρκεια και με έναν απλό υπολογισμό εκτιμάται ότι άνω των 300.000 αντικείμενων, τα οποία είτε μολύνουν τις πολύτιμες Ελληνικές θάλασσες είτε αναλώνονται ως “βεγγαλικά” ή ακόμη και σε παράνομες χρήσεις.
4.- Επίσης αιτείται ληφθεί υπόψη ότι τα εν θέματι πυροτεχνικά έχουν επιβληθεί από διεθνείς κανόνες (SOLAS) και αποτελούν όχι όπλα ή πυρομαχικά, αλλά σωστικό εξοπλισμό απαραίτητο για την επιβίωση του ανθρώπου στη θάλασσα.

5.- ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΙΔΙ
Κατόπιν των ανωτέρω το ΠΑΣΙΔΙ, λαμβάνοντας υπόψη την καλοκαιρινή τουριστική σαιζόν που έρχεται, προτείνει την παρακάτω απλούστερη των διαδικασία για ασφαλή
πιστοποιημένο και γρήγορο εξοπλισμό των σκαφών με τα σωστικά όπως παρακάτω
α. Παράδοση και καταγραφή των παλαιών (ληγμένων) πυροτεχνικών στις εταιρίες αγοράς με ευθύνη των οποίων θα επιστρέφονται στον κατασκευαστή. Έτσι θα υπάρχει
έλεγχος ποιος παρέδωσε και τι ακριβώς σε ποιον ενώ θα τηρούνται τα σχετικά ψηφιακά
αρχεία
β. ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ των νέων πυροτεχνικών ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ , ΣΕ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΠΥΡΟΤΕΧΝΙΚΏΝ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ .
γ. Θέσπιση καρτέλας πυροτεχνικών για κάθε σκάφος ξεχωριστά στη οποία θα αναγράφεται (από τα αδειοδοτημένα καταστήματα) κάθε κατεχόμενο πυροτεχνικό και η τυχόν χρήση αυτών (κατάσταση ανάγκης ή γυμνάσια εγκεκριμένα από ΛΣ/ΕΛ.ΑΚΤ) παράλληλα με το ημερολόγιο σκάφους.
Η καρτέλα αυτή μαζί με τα έγγραφα ιδιοκτησίας του
σκάφους, να αποτελούν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για προμήθεια νέων από τα καταστήματα. Τα στοιχεία αυτά να είναι στη διάθεση της οποιαδήποτε αστυνομικής ή δικαστικής έρευνας.
δ. Παράλληλα η εφαρμογή της όποιας δια-δικτυακής εφαρμογής για αποφυγή συμπληρώσεως εντύπων και ιδιόχειρη προσκόμιση αυτών, θα επιτάχυνε την όλη διαδικασία.
(ψηφιακή υπογραφή χρήστη / ιδιοκτήτη).

6.- Προς ενημέρωση σας αναφέρουμε ότι αντίστοιχα μέτρα απόσυρσης πυροτεχνικών εφαρμόζονται με επιτυχία σε άλλα Ευρωπαϊκά κράτη όπως πχ η Γαλλία η οποία αποτελεί
πρότυπο ιστιοπλοϊκής φιλοσοφίας.
7.- Ευελπιστώντας ότι οι προτάσεις μας θα τύχουν της αρμόζουσας προσοχής εκ μέρους σας καθόσον οι διατάξεις αυτές αφορούν ΟΛΑ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΤΑ ΒΕΜΣ Η ΣΤΑ ΝΗΟΛΟΓΙΑ δηλαδή ΚΑΘΕ ΣΚΑΦΟΣ , είτε είναι μηχανοκίνητο, ιστιοφόρο, φουσκωτό παραδοσιακό, αλιευτικό ή αγωνιστικό. (Περίπου 100.000 σκάφη)
Μετά τιμής,
Ο Γενικός Γραμματεύς ΠΑΣΙΔΙ Ο Πρόεδρος ΠΑΣΙΔΙ.

ΠΑΣΙΔΙ - Διαχείριση Πυροτεχνικών Σημάτων Κινδύνου

 

Από ΠΑΣΙΔΙ Πανελλ Σωματείο Ιδιοκτητων Ιστιοφόρων

 

(ΦΕΚ 5387 Β 11.9.2023)
google-site-verification: google4dc3a8990fdc5417.html G-F0EYY2HBGF