Τα παραδοσιακα σκάφη το 2023

Ενα σημαντικό θέμα που αφορά τα παραδοσιακά σκάφη , τα καρνάγια και τους καραβομαραγκούς  και το μέλλον τους .
Κανουμε μια δημοσκόπηση και εφτά τους δεκα δεν θελουν να ασχοληθουν με παραδοσιακό Ξυλινο Ελληνικό σκάφος !!
Οι ιστιοπλοοι ιδιοκτήτες εχουν τους λόγους τους.
ΞΥΛΟ Η ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΑΣ?
Ενας απο τους σημαντικούς λόγους επιφυλάξεων απο νεους ιδιοκτήτες  ειναι το ιδιο το υλικό δλδ το ξύλο.
Δυσκολο υλικό  απο πλευράς τιμής και ακριβό στην  διαρκή συντήρηση του.
Αναρωτιέμαι τι πρεπει να ορίσουμε/ονομάσουμε παραδοσιακό σκάφος , την ναυπηγική γραμμή η το υλικο που φτιάχνονται?
Θα προτιμούσα την ναυπηγική γραμμή και τα σχεδια κατασκευής ,  ακολουθώντας πιστά οτι λεει η παραδοσιακή ναυτική τέχνη. Εναλλακτικά  λοιπόν,  θα μπορούσαν να φτιάχνονται τα παραδοσιακά σκάφη με συγχρονα υλικά πχ πολυεστέρας . Αυτο θα εδινε και μια ανάσα στην ντόπια ναυπηγική βιομηχανία.
Οσον αφορά τις σχολές μαθητείας στην ναυπηγική ,  Αν δεν υπαρχει το κατάλληλο marketing για νέα  παραγόμενα σκάφη με προνόμια σημαντικά για τους ενδιαφερομενους αγοραστές , οι σχολές θα κλείσουν , τα υπόλοιπα καρνάγια θα κλείσουν .
Ευρεια ΑΝΟΙΧΤΗ συζητηση με <πελάτες > δεν εχει γίνει Δηλαδη με Ελληνες πολίτες , παρα μόνον με θεσμικούς .
Οι θεσμικοι ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ .
Οι ιδιωτες αγοράζουν και αυτοι ειναι που χρειάζεται να πεισθούν να ξαναπανε στα παραδοσιακά σκάφη.
Ας μην ξεχνάμε, οτι σε ενα λιμάνι συγχρονο, ενα παραδοσικο σκάφος ειναι σχεδόν <ενόχληση> για τα καινούργια ιστιοφόρα που αποτελούν την τεράστια μάζα. Ενοχληση γιατι εχει διαφορετικό υψος, κατασκευή και συμπεριφορά
Ολα αυτα εχουν συζητηθεί? Αν το σκεπτικό ειναι να αγοραστούν και να φτιαχτούν παραδοσικακά σκάφη για την ξένη αγορά και οχι για Ελληνες αγοραστές, τοτε διαφέρει.
Ανοιχτή διαβούλευση χρειάζεται πανω σε συγκεκριμένες προτάσεις .
Πως θα πεισθούν οι Ελληνες να αγοράσουν ? Χρειάζεται φορολογική ειρηνη και σταθερότητα για μια δεκαετία.
Αντίστοιχα, στα ιστιοφόρα , δόθηκε κινητρο να γυρίσουν τα σκάφη απο νηολόγια σε ΒΕΜΣ και το αποτέλεσμα ειναι αντί γι αυτό , να φευγουν σκάφη απο την Ελληνική σημαία και να αρχίσουμε να βλέπουμε διάφορες σημαίες με Ελληνες ιδιοκτήτες.
Δυστυχώς ειναι αλήθεια και δεν πρεπει να εθελοτυφλούμε .
Γειτονικές χώρες τον χειμώνα θα γεμίσουν με σκάφη Ελληνικής ιδιοκτησίας γιατι ειναι οικονομικά, και ηρεμα .
Η φράση οτι τα καράβια έχουν προπέλλες και φευγουν, ισχύει και αποδεικνύεται στην πράξη.
Εμεις σαν ΠΑΣΙΔΙ κάνουμε οτι ειναι δυνατον να συγκέντρώσουμε τους ιδιοκτήτες και να εχουν Ελληνικές σημαίες στα σκάφη τους, με ενημερώσεις με πληροφόρηση, με θετικές γνώμες και συμμετοχή ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΖΗΤΗΘΕΙ , αλλα η γνώμη των ιδιοκτητών ειναι αντίθετη
Οσα καρνάγια οσες σχολές κι αν φτιάξουμε, πρώτα πρεπει να εξασφαλίσουμε την διάθεση και την ζήτηση για τετοια σκάφη.
Αν υπάρξει ζητηση, τοτε θα ξαναγίνουν τα καρνάγια και οι καραβομαραγκοι.
Πρεπει να ξεφυγουν τα παραδοσιακά σκάφη απο την ταμπελα του γραφικού και να αντιμετωπιστουν με σοβαρότητα και οι τεχνίτες αλλα και οι ιδιοκτήτες αυτων των σκάφων που τα πληρωνουν , και γενικά συντηρούν όλο τον κλάδο.
Χωρις χρήμα και πελάτη , τιποτα δεν γίνεται .
Πρωτα δημιουργείς την αναγκη και την επιθυμία για δημιουργία κατασκευή παραδοσιακων σκαφών μεσα απο τα προνόμια και το marketing σε σχέση με τον τρομερό ανταγωνισμό των συγχρονων σκαφών , και ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ.
Ας δουμε το παράδειγμα των Ελληνικών σκαφών που φτιάχνονται απο Ελληνα επιχειρηματία εφοπλιστή .  Πρωτα ειχε οργανώσει την διάθεση των προιόντων (ενοικιάσεις σκαφών ) και μετα τα φτιάχνει αναλογα με την ζήτηση . Αναζητά βέβαια την ποιότητα και γι αυτο ειναι περιζήτητητα.   Επιχειρηματίας ειναι και κανει αυτο που πρέπει.
Χρειάζονται προνόμια ωστε να επιλέξει κάποιος ενα παραδοσιακό σκαρί. Πχ  προνόμιο θα ηταν
Οι προνομιούχες θέσεις σε ΟΛΑ λιμάνια μονο για τα παραδοσιακά.
Η κατασκευή ειδικών μαρινών ΜΟΝΟ για παραδοσιακά.
Αντίστοιχα και καρνάγια αποθήκευσης αυτων των σκαφών .
Μείωση ΦΠΑ ή εναλλακτικά  ειδική επιδότηση σε εργαζομένους στον κλάδο .
Ενημερωτικές εκπομπές στην τηλεόραση κλπ για τα ιστιοφόρα και την παράδοση σε ευρυ φάσμα ανθρώπων .
Χρειάζεται να δωσουμε κινητρα για να δημιουργηθουν θέσεις εργασίας.
….καπως ετσι θα παει μπροστά και το Παραδοσικό Ελληνικό σκάφος  ξύλινο η οτι άλλο υλικό. 
google-site-verification: google4dc3a8990fdc5417.html G-F0EYY2HBGF