Τα παραδοσιακα σκάφη το 2023

Ένα σημαντικό θέμα που αφορά τα παραδοσιακά σκάφη , τα καρνάγια και τους καραβομαραγκούς  και το μέλλον τους .

Κάνουμε μια δημοσκόπηση και εφτά τους δέκα δεν θέλουν να ασχοληθούν με παραδοσιακό Ξύλινο Ελληνικό σκάφος !!

Οι ιστιοπλόοι ιδιοκτήτες έχουν τους λόγους τους.

ΞΥΛΟ Η ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΑΣ?

Ένας από τους σημαντικούς λόγους επιφυλάξεων απο νέους ιδιοκτήτες  είναι το ίδιο το υλικό που φτιάχνεται ένα σκάφος  δλδ το ξύλο.

Δύσκολο υλικό  από πλευράς τιμής και ακριβό στην  διαρκή συντήρηση του.

Αναρωτιέμαι τι πρέπει να ορίσουμε/ονομάσουμε παραδοσιακό σκάφος , την ναυπηγική γραμμή η το υλικό που φτιάχνονται?

Θα προτιμούσα την Ελληνική ναυπηγική γραμμή και τα σχέδια κατασκευής ,  ακολουθώντας πιστά ότι λέει η παραδοσιακή ναυτική τέχνη. Εναλλακτικά  λοιπόν,  θα μπορούσαν να φτιάχνονται τα παραδοσιακά σκάφη με σύγχρονα υλικά πχ πολυεστέρας . Αυτό θα έδινε και μια ανάσα στην ντόπια ναυπηγική βιομηχανία.

 Όσον αφορά τις σχολές μαθητείας στην ναυπηγική ,  Αν δεν υπάρχει το κατάλληλο marketing για νέα  παραγόμενα σκάφη με προνόμια σημαντικά για τους ενδιαφερόμενους αγοραστές , οι σχολές θα κλείσουν , τα υπόλοιπα καρνάγια θα κλείσουν .

Ευρεία ΑΝΟΙΧΤΗ συζήτηση με ‘πελάτες’ δεν έχει γίνει Δηλαδή με Έλληνες πολίτες , παρά μόνον με θεσμικούς .

Οι θεσμικοί όμως  ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ , απλά συζητάνε.

Οι ιδιώτες αγοράζουν και αυτοί είναι που χρειάζεται να πεισθούν να ξαναπάνε στα παραδοσιακά σκάφη.

Ας μην ξεχνάμε, οτι σε ένα σύγχρονο λιμάνι, ένα παραδοσιακό σκάφος είναι σχεδόν <ενόχληση> για τα καινούργια ιστιοφόρα που αποτελούν την τεράστια μάζα. Ενόχληση γιατί έχει διαφορετικό ύψος, κατασκευή και συμπεριφορά

Όλα αυτά έχουν συζητηθεί? Αν το σκεπτικό είναι να αγοραστούν και να φτιαχτούν παραδοσιακά σκάφη για την ξένη αγορά και όχι για Έλληνες αγοραστές, τότε διαφέρει.

Ανοιχτή διαβούλευση χρειάζεται πάνω σε συγκεκριμένες προτάσεις .

Πως θα πεισθούν οι Έλληνες να αγοράσουν ? Χρειάζεται φορολογική ειρήνη και σταθερότητα για μια δεκαετία.

Αντίστοιχα, στα ιστιοφόρα , δόθηκε κίνητρο να γυρίσουν τα σκάφη από νηολόγια σε ΒΕΜΣ και το αποτέλεσμα είναι αντί γι αυτό , να φεύγουν σκάφη από την Ελληνική σημαία και να αρχίσουμε να βλέπουμε διάφορες σημαίες με Έλληνες ιδιοκτήτες η ακόμα και να φεύγουν από τα θαλασσινά , πουλώντας σκάφη .

Δυστυχώς είναι αλήθεια και δεν πρέπει να εθελοτυφλούμε .

Γειτονικές χώρες τον χειμώνα θα γεμίσουν με σκάφη Ελληνικής ιδιοκτησίας γιατί είναι οικονομικά, και ήρεμα .

Η φράση ότι τα καράβια έχουν προπέλες και φεύγουν, ισχύει και αποδεικνύεται στην πράξη.

Εμείς σαν ΠΑΣΙΔΙ κάνουμε ότι είναι δυνατόν να συγκεντρώσουμε τις απόψεις και  τους ιδιοκτήτες και να έχουν Ελληνικές σημαίες στα σκάφη τους, με ενημερώσεις με πληροφόρηση, με θετικές γνώμες και συμμετοχή ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΖΗΤΗΘΕΙ .

Οσα καρνάγια όσες σχολές κι αν φτιάξουμε, πρώτα πρέπει να εξασφαλίσουμε την διάθεση και την ζήτηση για τέτοια σκάφη.

Αν υπάρξει ζήτηση, τότε θα ξαναγίνουν τα καρνάγια και οι καραβομαραγκοί.

Πρέπει να ξεφύγουν τα παραδοσιακά σκάφη απο την ταμπέλα του γραφικού και του σκαφάτου και να αντιμετωπιστούν με σοβαρότητα και οι τεχνίτες αλλά και οι ιδιοκτήτες αυτών των σκαφών που τα πληρώνουν , και γενικά συντηρούν όλο τον κλάδο.

Χωρίς χρήμα και πελάτη , τίποτα δεν γίνεται .

Πρώτα δημιουργείς την ανάγκη και την επιθυμία για δημιουργία κατασκευή παραδοσιακών σκαφών μέσα από τα προνόμια και το marketing σε σχέση με τον τρομερό ανταγωνισμό των συγχρόνων σκαφών , και ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ.

Ας δούμε το παράδειγμα των Ελληνικών σκαφών που φτιάχνονται απο Έλληνα επιχειρηματία εφοπλιστή .  Πρώτα είχε οργανώσει την διάθεση των προϊόντων (ενοικιάσεις σκαφών ) και μετα τα φτιάχνει ανάλογα με την ζήτηση . Αναζητά βέβαια την ποιότητα και γι αυτό είναι περιζήτητα.   Επιχειρηματίας είναι και κάνει σωστά αυτό που πρέπει.

Χρειάζονται προνόμια ώστε να επιλέξει κάποιος ένα παραδοσιακό Ελληνικό σκαρί. Πχ  προνόμιο θα ήταν

  • Οι προνομιούχες θέσεις σε ΟΛΑ λιμάνια μόνο για τα παραδοσιακά.
  • Η κατασκευή ειδικών μαρινών ΜΟΝΟ για παραδοσιακά.
  • Αντίστοιχα και καρνάγια αποθήκευσης αυτών των σκαφών .
  • Μείωση ΦΠΑ ή εναλλακτικά  ειδική επιδότηση σε εργαζομένους στον κλάδο .

Ενημερωτικές εκπομπές στην τηλεόραση κλπ για τα ιστιοφόρα και την παράδοση σε ευρύ φάσμα ανθρώπων .

Χρειάζεται να δώσουμε κίνητρα για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.

….κάπως ετσι θα παει μπροστά και το Παραδοσιακό Ελληνικό σκάφος  ξύλινο η οτι άλλο υλικό. 

google-site-verification: google4dc3a8990fdc5417.html G-F0EYY2HBGF