Τι είναι ένα bowthruster 

Τι είναι ένα bowthruster

Περιγραφή : Είναι ενας ηλεκτρικός η υδραυλικός μηχανισμός που έχει προπέλα με σκοπό την πλάγια κίνηση της πλώρης η της πρύμνης . Η προπέλα είναι τοποθετημένη εγκάρσια μέσα σε ένα σωλήνα –τούνελ , τουλάχιστον 30 εκατ κάτω από την ίσαλο του σκάφους.  εγκάρσια τοποθετημένη  στο διάμηκες του σκάφους.

Πριν από λίγα χρόνια η έννοια bowthruster ήταν άγνωστη στον μέσο ερασιτέχνη κυβερνήτη σκάφους.  Σήμερα θεωρείται σχεδόν απαραίτητη η παρουσία του μηχανισμού αυτου.  Τα σκάφη που κυκλοφορούν ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι κατά κύριο λόγο τουριστικά και ήδη αυξάνονται πολύ με την διάδοση  του θαλάσσιου τουρισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ιστιοπλοΐας.

Η χρήση τους γίνεται και από μηχανοκίνητα σκάφη όταν είναι πολύ μεγάλα σκαριά , η  ιδιαίτερα, όταν αυτά χειρίζονται από ένα άτομο  και έχουν μια μονή μηχανή. Όταν έχουν δυο η περισσότερες μηχανές είναι εύκολη η πλάγια κίνηση της πλώρης.

Οι παλιότεροι είχαν τον απόλυτο έλεγχο του ιδιωτικού σκάφους, και ήταν αρκετά εύκολο με μια <γκαζιά> και μια στροφή του τιμονιού να ελέγχουν την πορεία της πλώρης .  Οι νυν κυβερνήτες δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με  αυτές τις κινήσεις με προπελιές κλπ ιδιαίτερα όταν τα σκάφη είναι ναυλωμένα.    Στην διαπίστωση αυτή συντείνουν τα παρακάτω :

  1. Τα σκάφη αναψυχής έχουν αλλάξει συν το χρόνο το μέγεθος, το βάρος και το σχήμα των σκάφων . Έχουν κατασκευαστεί μεγαλύτερα και πολλά σκάφη . .
  2. Στα είδη των σκαφών εκτός από τα κλασσικά μονόγαστρα σκάφη , εμφανιστήκαν για εμπορική χρήση πολλά καταμαράν και πολλά νέου τύπου μονόγαστρα σκάφη με φαρδιές πρύμνες .
  3. Τα Ελληνικά λιμάνια είναι παραδοσιακά και μικρά σε μέγεθος. Πριν από πολλά χρόνια, κανείς δεν φανταζόταν την ανάπτυξη που έχει ο θαλάσσιος τουρισμός .
  4. Ο συνωστισμός που παρατηρείται ιδιαίτερα καλοκαιρινούς μήνες έχει αναγκάζει τους κυβερνήτες να εκτελούν μέσα στα λιμάνια μικρές μανούβρες με πολύ χαμηλή ταχύτητα.
  5. Σε αυτές τις περιπτώσεις ότι δύσκολα ανταποκρίνεται η πλώρη η και η πρύμνη, στις μικρές κινήσεις .  Ο κυβερνήτης συχνά έρχεται σε δύσκολη θέση , αντιμετωπίζοντας  όχι μόνον την πυκνή κίνηση του λιμανιού από τα Ελληνικά αλλά και τα εισερχόμενα σκάφη , αλλά και πολλές φορές τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν.

Σαν τιμονιέρης πως ελέγχω στην κίνηση του σκάφους.

Α) Την κατά μήκος κίνηση που ελέγχουμε με  το πηδάλιο.

Β) Την ροπή που προκαλείται από την ώση της προπέλας και την ελέγχουμε με την μηχανή. Η  δεξιόστροφη προπέλα δίνει ώση  αλλά τελικά,   αριστερή κίνηση της πλώρης.

Δ)  . Την εγκάρσια  κίνηση που ελέγχεται από το bow thruster.

.Ένα bowthruster σίγουρα μας λύνει τα χέρια , διότι στην πραγματικότητα είναι μια προπέλα τοποθετημένη εγκάρσια ,  όσο το δυνατόν πιο κοντά προς την πλώρη και ελέγχει την δεξιά-αριστερά κίνηση της πλώρης   σε πολύ χαμηλές ταχύτητες  Επεξηγηματικά, όταν λέμε πολύ χαμηλή ταχύτητα, εννοούμε είτε σταματημένο, είτε με ταχύτητα απλού κομπλαρίσματος της προπέλας..

Σε επαγγελματικά σκάφη αποτελεί πλέον ένα απαραίτητο εργαλείο. Στα σκάφη bareboat  (άνευ πληρώματος ) δίνει την δυνατότητα στον εκάστοτε τιμονιέρη να  κινείται με μεγαλύτερη ασφάλεια παρόλο ότι μπορεί να μην έχει ολόκληρη την γνώση της ανταπόκρισης  ενός ναυλωμένου σκάφους.

Vetus bowthruster

Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται:

  • Το bowthruster χρησιμοποιείται ιδιαίτερα στα λιμάνια
  • Στην περίπτωση που το σκάφος είναι μεγάλο, δεν έχει βοηθητικό τέντερ ώστε να το σπρώξει και παραλλήλως κινείται με μικρή ταχύτητα.
  • Σε περίπτωση υπερβολικού πλάγιου ανέμου που εκτρέπει την πλώρη.
  • Σε περιπτώσεις πλάγιων ρευμάτων.
  • Σε περίπτωση κινήσεων  για ελλιμενισμό πρυμνοδέτηση  με απόλυτη ακρίβεια ανάμεσα σε άλλα σκάφη .
  • Σε περίπτωση διόρθωσης θέσης της πλώρης κ της Άγκυρας  πριν το ρίξιμο .

Α) το μέγεθος των σκαφών έχει αυξηθεί και στα μικρά λιμάνια που δεν υπάρχει δυνατότητα ελιγμών θεωρείται αναγκαίο, ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο.. Η  ευκινησία με μικρή ταχύτητα  που χρειάζεται να έχουμε στα λιμάνια,  ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι  αναγκαία

Η εύκολη κίνηση αυτής της μεθόδου βοηθάει  μέθοδο για να βελτιώσουμε του σκάφους και την ευκολία του κυβερνήτη παράγοντας υπερβολικός κατά τη διάρκεια ιδιαίτερα των καλοκαιρινών μηνών ιδιαίτερα την πλώρη των σκαφών

Περιγραφή :

Σε κάθε περίπτωση το μέσον ώσης είναι το νερό. Εξαπολύεται με διάφορους τρόπους:

  1. Προπέλα σε τούνελ
  2. Με εγκάρσια προπέλα σε τούνελ
  3. Με υδραυλικό μηχανισμό και προπέλα

Παραλλαγές στην διευκόλυνση της πλάγιας κίνησης του σκάφους

H  προπέλα να είναι σταθερό τούνελ μέσα στο σκάφος,

Να είναι καταδυόμενος μηχανισμός οπότε όταν κινείται το σκάφος αναδύεται μέσα στην γάστρα και δεν είναι εκτεθειμένο, ούτε αφήνει ανοιχτό σημείο  τούνελ

Με Jethruster , οπότε υπάρχει ένα κεντρικός μηχανισμός και ανάλογα με την θέση του joystick που ελέγχει ο τιμονιέρης  , ανοίγει το ανάλογο jet που είναι τοποθετημένο στην πλώρη η την πρύμνη και ωθεί με μεγάλη πίεση νερό στην ανάλογη κατεύθυνση. .

 

 

 

Με περιστροφή ολόκληρου το sail drive (Volvo)

 

Με εξωτερικά τοποθετημένη (αφαιρούμενη) ηλεκτρομηχανή στην πλώρη .

 

 

Τεχνικές τοποθέτησης:

Χρειάζεται εγκατάσταση και σε περίπτωση τούνελ τρυπάει  την πλώρη κάθετα.

  1. Με τις σύγχρονες τεχνικές είναι απόλυτα ασφαλές εφόσον γίνει από εξειδικευμένο τεχνικό.
  2. Χρειάζεται μελέτη γιατί σε ορισμένα σκάφη επειδή είναι ρηχή η πλώρη δεν είναι εφαρμόσιμο. Χρειάζεται περίπου να βρίσκεται του τούνελ 20 εκατ τουλάχιστον κάτω από την επιφάνεια.
  3. Χρειάζεται ηλεκτρική φόρτιση στη περίπτωση του ηλεκτρικού κινητήρα.
  4. Προσθέτουμε βάρος ανάλογα με τις ανάγκες, με μια η δυο μπαταρίες και επιβαρύνουμε την πλώρη με πρόσθετο βάρος και παράλληλα χάνουμε ένα ταμπούκι. ( σε μικρά σκάφη είναι σημαντικό)
  5. Σε περίπτωση ανάγκης επισκευής η αντικατάστασης τσιμούχας χρειάζεται να βγει το σκάφος.

Χρήση :

Η αποτελεσματική χρήση σε ένα bowthruster γίνεται σε ταχύτητες μέχρι 2 κόμβων.

Θέλει προσοχή αν κινούμαστε μεταξύ ρεμέτζων  να μην το χρησιμοποιήσουμε γιατί με την υποπίεση και την δύναμη που έχει,  μπορεί να <ρουφήξει σχοινιά και να τα κόψει, η να κουρέψει τα φτερά από το προπελάκι του bowthruster. Ο μηχανισμός είναι πολύ ισχυρός .

Χρόνος χρήσης : Η χρήση του περιορίζεται κάθε φορά σε διαλειμματα των τριών λεπτών .  Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των Jethruster,  γιατί  δεν κινούν προπελάκι, αλλά κατευθύνουν με πίεση  το νερό με joystick  στην ανάλογη έξοδο.

Κατά την χρήση του παρατηρούμε φαινόμενα δυνατού ηχου. Αυτό είναι σύνηθές, γιατί μέσα στο τούνελ παρατηρείται σπηλαίωση (δλδ ανακάτεμα νερού με φυσαλίδες).

Κριτήρια για να διαλέξουμε  ένα bowthruster

  • Ένταση ανέμων και ρευμάτων
  • Το προφίλ ενός σκάφους η ψηλότερη και μακρύτερη υπερκατασκευή , δέχεται  μεγαλύτερες πιέσεις άρα χρειάζεται μεγαλύτερη ιπποδύναμη.
  • Το σχήμα της πλώρης και ο εσωτερικός διαθέσιμος χώρος
  • Δυνατότητα ενεργείας . Συνήθως είναι στα 12 V αλλά σε μεγαλύτερα μπορεί να συναντήσουμε και εναλλασσόμενου ρεύματος ή υδραυλικά
  • Προϋπολογισμός

Συνδέσεις : Η σύνδεση στο DC μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους :

Ιδεα : Εφόσον υπάρχουν δυο ισχυρές μπαταρίες στην πλώρη για χρήση , μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε βοηθητικά   και για χρήση Άγκυρας.

Η φόρτιση μπαταριών μπορεί να γίνει με  χρήση ενός isolator, οπότε σε όλο το μήκος του σκάφους από το alternator – isolator, τρέχουν καλώδια dc (δλδ χοντρά καλώδια)  .

To Isolator χρησιμοποιείται ώστε να έχουμε φόρτιση με προτεραιότητα δλδ πρώτα μηχανής, κατόπιν service και μετά μπαταρίες bowthruster.

Υ.Γ οι αναφορές σε συγκεκριμμένες εταιρείες δεν εμπεριέχουν πληρωμένη διαφήμιση ουτε χορηγίες. Ουτε υπάρχει συναλλαγη σε οποιαδήποτε μορφή

google-site-verification: google4dc3a8990fdc5417.html G-F0EYY2HBGF