Υπόμνημα του ΠΑΣΙΔΙ πρός τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας
Υπόμνημα Προτάσεων ΠΑΣΙΔΙ
Μετα απο αιτηματα ενδιαφερομένων μελών του ΠΑΣΙΔΙ συγκεντρώσαμε τις πλεον επείγουσες προτάσεις βελτίωσης .
Απο τον Αύγουστο του 2021 όπου συστάθηκε νόμιμα το ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΙΣΤΙΟΦΟΡΩΝ, (ΠΑΣΙΔΙ) έχει αναλάβει τον συντονισμό και την επαφή μεταξύ των δημόσιων φορέων για θέματα που αφορούν τα μέλη και φίλους μας, ήτοι τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές των ιστιοφόρων σκαφών ανεξάρτητα από την χρήση τους (ιδιωτικά επαγγελματικά η ναυταθλητικά).
Στόχος μας παραμένει η διατήρηση όσων περισσοτέρων σκαφών στη ελληνική Σημαία και η μείωση των μεταγραφών σε Πολωνική, Μάλτας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας κ.α. Ηδη υπάρχει προσφορά από άλλα κράτη για ΑΝΕΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ εναλλακτικές σημαίες και μεγάλη κινητικότητα από τους Έλληνες ιδιοκτήτες. Λόγοι είναι οι συνεχείς και μη αναλογικές φορολογικές επιβαρύνσεις , η προβληματική κατάσταση σε λιμάνια σκαφών αναψυχής , Νομολογία, Λιμεναρχεία, Λιμενικές αρχές, Πολυπλοκότητα νόμων και σε όλοι οι επιμέρους τομείς που αφορούν το σκάφος αναψυχής.
Στα ανωτέρω πλαίσια και σε συνέχεια της από διετίας θετικής συνεργασίας με τους φορείς της πολιτείας του δημοσίου κρίνουμε σκόπιμο όπως επικαιροποιήσουμε τα κυριότερα προβλήματα τα οποία απασχολούν τα μέλη μας και τα οποία έχουν τεθεί κατά καιρούς με επίσημα έγγραφα όπως :
Α. Θέματα Λιμένων (Σχετ. (Α))
Β. Θέματα Πυροτεχνικών Σημάτων Κινδύνου (σχετ. (Β)).
Γ. Θέματα Φαρμακείου Σκαφών (σχετ. (γ))
Παράλληλα θα θέλαμε να υποβάλλουμε και μια σειρά προτάσεων για άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων όπως
-
Επαγγελματικά σκάφη
-
Θέσπιση ειδικής σημάνσεως επί της γάστρας (πινακίδα / σήμα) αναγνώρισης επαγγελματικών σκαφών ώστε να είναι ευκρινής η διαφορά του επαγγελματικού απο το ιδιωτικό σκάφους, στο πλαίσιο της προστασίας των επαγγελματιών απο τις παράνομες ναυλώσεις.
-
Αναλογική δίκαια Προσαρμογή φόρων χωρητικότητας παρόμοια με τον αλγόριθμο της ασφαλιστικής αξίας, όπως ήδη εφαρμόζει η ΑΑΔΕ στην φορολόγηση ΦΠΑ, με αρχική βάση τον συντελεστή 1.
-
Ανάληψη πρωτοβουλίας απο την πολιτεία με την εφαρμογή συγκεκριμένων τρόπων ελέγχου για την καταπολέμηση των παράνομων ναυλώσεων ιδιωτικών σκαφών.
-
-
Ιδιωτικά σκάφη:
-
Επιτάχυνση Απλούστευση διαδικασιών μεταπτώσεως σε ΒΕΜΣ από νηολόγια
-
Εισηγήσεις για πρόσθετη επιβάρυνση στις άδειες σκαφών ΒΕΜΣ από τα 4 έτη στα 8 ως παλαιότερα με Επιβαρυνση 100% ( Αντίστοιχα ενα αυτοκίνητο δεν ανανεώνει ποτέ την άδεια κυκλοφορίας του)
-
Απλούστευση διαδικασιών στα λιμεναρχεία για μεταβολές στο σκάφος(κινητήρες κλπ) με υπεύθυνη δήλωση και μεγάλη αυστηροποίηση χρηματικών ποινών σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης) . πχ στην παρουσα φάση, ζητούνται πρωτότυπα τιμολόγια 40 ετών )
-
Απαλλαγή των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής απο τον άδικο φόρο επαγγελματικών πλοίων (φόρος χωρητικότητας) . Ο φόρος αυτός επιβάλλεται στα ιδιωτικά σκάφη ενω δεν έχουν επαγγελματική δραστηριότητα! Εχουν συμπεριληφθεί εως και οι βάρκες κάτω των 7 μέτρων
-
Πριν την οριστικοποίηση ηλεκτρονικών εφαρμογών , να προϋπάρχει περίοδος δοκιμής και ανταλλαγής απόψεων με την πολιτεία για την εύρυθμη λειτουργία σε όλες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες , σε συνεργασία με τα σωματεία , ώστε να είναι απλές και κατανοητές οι εφαρμογές στον κόσμο .
Γενικά:
-
-
Οργάνωση της επιτροπής ελέγχου και Εντατικοποίηση των ελέγχων πριν από την έναρξη της σαιζόν από το ΥΝΑΝΠ στους λιμένες ανεξάρτητα από τις ατέλειες (μη αδειοδοτημένα κλπ), Ώστε ανεξάρτητα από το καθεστώς αδειοδότηση να τηρείται και το μίνιμουμ όρων ασφάλειας καθαριότητας και -λειτουργίας λιμένα ακόμα και ως μη αδειοδοτημένα
-
Τοποθέτηση / Ενεργοποίηση Web cameras σε όλους τους λιμένες χαμηλού κινδύνου (παραμεθόριες περιοχές) για παροχή πληροφοριών πληρότητας και καιρικών φαινομένων.
-
Email : Φιλικότερη και άμεση απ ευθείας ενημέρωση ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ , προς τους κατόχους σκαφών κατά το πρότυπο της ΑΑΔΕ για σημαντικές αλλαγές πχ φόρος πλοίων , Σημαντικών εγκυκλίων πχ Αλλαγή από νηολόγιο σε ΒΕΜΣ .
-