Μια Ανακοίνωση αναφέρει ότι ένα ιδιωτικό ιστιοφόρο έμεινε από μηχανή και του αφαίρεσαν τα χαρτιά μέχρι να φτιάξει την βλάβη. ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΒΛΑΒΗ.
Όπως ξέρουμε σε ένα ιστιοφόρο τα ιστία είναι το κύριο μέσο πρόωρης. Η ΜΗΧΑΝΗ ΕΙΝΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΜΕΣΟΝ ΠΡΟΩΣΗΣ . Το ξαναγράφουμε.
Κύριο μέσο πρόωρης είναι τα ιστία και όχι η μηχανή. Η ΜΗΧΑΝΗ ΕΙΝΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΗ.
Το αναφέρει σαφώς μέσα στα έγγραφα εθνικότητος. Κύριο μέσο πρόωσης είναι τα ιστία.
Ο όρος ιστιοφόρο πρέπει να αλλάξει στα σκάφη μας και να γίνει ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟ.
Δηλαδή ότι πλέει ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΑ και κινείται με ιστία.
Ιστιοφόρο μπορεί να είναι και ένα μηχανοκίνητο σκάφος με διακοσμητικά πανιά. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι ένα απλά ονομαζόμενο ιστιοφόρο , μπορεί να κινείται με πανιά, διότι πιθανόν αυτα να εξυπηρετούν άλλη χρήση, μπορεί και μόνον διακοσμητική παρουσία πάνω στο σκάφος.
Σε συνέχεια, Με ποιο δικαίωμα και βάσει ποιου νόμου μπορεί να αφαιρεί τα έγγραφα ενός ιδιωτικού σκάφους ακόμα και ιδιωτικό ιστιοπλοϊκό ξένης σημαίας, εφόσον το Κύριο μέσο πρόωρης δηλαδή ιστία λειτουργεί κανονικά? ΉΔΗ στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι κατέπλευσε αυτοδύναμα. Αυτό σημαίνει οτι τα ιστία λειτουργούσαν κανονικά.
Κατάπλους σημαίνει κατάπλους όχι απλά κατέφθασε.
Επομένως τι ? Αυτοαναιρείται η ίδια η ανακοίνωση!!
Δηλαδή αν δεν έχω καθόλου μηχανή απαγορεύεται να πλέω?
Είναι ιστιοπλοϊκό και όχι μηχανοκίνητο.
Σημειώνουμε οτι, ότι γράφεται αφορά τα ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ.
Στα μηχανοκίνητα εφτά μετρά , αν δεν λειτουργεί η βοηθητική μηχανούλα που είναι υποχρεωτική, αφαιρούνται τα έγγραφα και φωνάζουν νηογνώμονα?
Τι σημαίνει να αφαιρούν τα έγγραφα σε ενα σκάφος στο Κουφονήσι, εν συνεχεία ζητάνε απο τον κυβερνήτη να ΤΟ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΕΙ ΕΚΕΙ ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ ΣΤΟ ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ, να βρει εκεί ΕΠΙΤΟΠΟΥ ΣΤΟ ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ νηογνώμονα , μετα να πάρει το καράβι να πάει στο λιμεναρχείο με το θεωρημένο χαρτί του νηογνώμονα και να πάρει πίσω τα έγγραφα του σκάφους? (πραγματικό περιστατικό με αλλοδαπό τουρίστα με ιδιωτικό ιστιοπλοϊκό σκάφος)
Σαφώς και δεν αναφερόμαστε στις λιμενικές αρχές, διοτι εκτελούν το γράμμα του νόμου, αλλα αναφέρομαι στον νομοθέτη που πρέπει να αναπροσδιορίσει την ορολογία και το σκεπτικό.
Κατα τα άλλα, πιστεύουμε οτι το λιμενικό όπως σε όλα τα μέρη της γης, ειναι αρωγός και είναι κοντά μας για να βοηθάει και να προστρέχει σε κάθε σημαντική ανάγκη.
Αν θεωρηθεί οτι το λιμενικό είναι κατά τα πρότυπα του αστυνόμου , της επιθεώρησης και της καταστολής, τότε αλλάζει ο τρόπος σκέψης και αντιμετώπισης και από τους κυβερνήτες . Μπορεί να επικρατήσει γενικότερα ο φόβος και οι επιφυλάξεις για τέτοιες γραφειοκρατικές συνέπειες και εν τέλει να υπάρχει και αληθινό ατύχημα.
Σε καμμιά περίπτωση δεν θα ηθελε ένας κυβερνήτης – ιδιαίτερα αν ειναι ξένος – να μπλέξει με γραφειοκρατία, με νηογνώμονες σε απομονωμένα νησιά και ατελείωτες διαδικασίες .
Εν τέλει καταλήγει ενας τουρίστας αλλοδαπός η Έλληνας με ιδιωτικό σκάφος, να του εχουν πάρει τα χαρτιά και να εχει εμπλακεί σε εκατοντάδες ευρώ με δεκάδες έγγραφα και απίστευτο χαμένο χρόνο , επειδή μπούκωσε η ΒΟΗΘΗΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ και οχι επειδή ειχε μια ζημιά στα ιστια.
Η δουλειά που κανει το ΠΑΣΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ προς κάθε κατεύθυνση και να μην πετάμε κατά την γνωστή συνήθεια το μπαλάκι στην εξέδρα, όπως συνηθίζεται, κάνοντας απλά μια στείρα κριτική. Έτσι μόνον βελτιώνονται τα θέματα και βρίσκονται λύσεις .
Που πρέπει να καταλήξει ενας κυβερνήτης?
μακριά απο το κανάλι 16 και μακριά απο το καναλι 12?
μακριά απο οποιαδήποτε βοήθεια απο την πολιτεία και οτι μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας για να μην μπλέξουμε?
Σημειωτέο οτι ήδη έχει κοινοποιηθεί μεσα απο την κοινωνική δικτύωση μεταξύ πολλών ιδιοκτητών και κυβερνητών σκαφών το μήνυμα στο να μην καλούν το κανάλι 16 για τους παραπάνω λόγους . Μήπως είναι καιρός να γίνει απο την πολιτεία μια αναθεώρηση των απόψεων περι αρωγής χωρίς αυτον τον τιμωρητικό χαρακτήρα? Ας σκεφτούμε σαν πολιτεία τις συνέπειες και τα σοβαρά ατυχήματα που μπορεί να προκύψουν απο αυτη την αιτία
.
Copyright by PaSidi - Greek SailBoat Owners Association