Πρόταση του ΠΑΣΙΔΙ για το Φαρμακευτικό και υγειονομικό υλικό του φαρμακείου σκαφων αναψυχης μέχρι 24 μέτρα

ΣΧΕΤ: Π.Δ.18/2021 (ΦΕΚ Α37)
α) ΠΔ 18/10-3-2
β) Οδηγία ΕΕ 2019/1834//24/10/19
Σε εφαρμογή του παραπάνω Προεδρικού Διατάγματος που αφορά την υποχρέωση των μελών μας να εφοδιαστούν με καινούργιο Φαρμακευτικό και υγειονομικό υλικό θα θέλαμε να υποβάλουμε μια σειρά από παρατηρήσεις  οι οποίες καθιστούν την εφαρμογή της ανωτέρω οδηγίας ΜΗ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΗ ΣΕ ΣΚΑΦΗ ΙΣΤΙΟΦΟΡΑ.
Αναλυτικά :
Ο νομοθέτης έχει κατατάξει Όλα τα σκάφη σε κατηγορία Β ενώ η πλειονότητα είναι κατηγορία C ,
Συγκεκριμένα:
  1. Μέγεθος σκαφώνΤα ιστιοπλοϊκά σκάφη λόγω ιδιαίτερου σχήματος και μεγέθους  δεν διαθέτουν τους απαραίτητους χώρους για παροχή νοσηλείας αντίστοιχης πχ ενός ασθενοφόρου ή ενός μηχανοκίνητου σκάφους ανάλογων διαστάσεων.
  2. Τα σκάφη είναι bareboat και άνευ πληρώματος.
Η πλειονότητα των μελών μας διαθέτουν επαγγελματικά τουριστικά σκάφη μήκους 8-14 μέτρων και διατίθενται προς ναύλωση άνευ πληρώματος (bare boat) .
Ως εκ τούτου οι πελάτες δεν δύνανται να χειριστούν τον Φαρμακευτικό και Ιατρικό εξοπλισμού που προβλέπει το σχετικό Π.Δ.  (φιάλες οξυγόνου, ναρκωτικά, ενδοφλέβια χορήγηση ορού κλπ).
  1. Τίθεται θέμα ασφάλειας του εξοπλισμού (η φιάλη οξυγόνου θέλει ειδικό χώρο σφραγισμένο ) Τα ναρκωτικά φάρμακα χρειάζονται κλειδωμένο ντουλάπι. Χρειάζεται φορείο στο σκάφος .
  2. . Όλα τα παραπάνω είναι σημαντικό θέμα για  την ασφάλεια των επιβαινόντων  ιδιαίτερα στα μικρά σκάφη.
  3.  Οι προδιαγραφές ενός ακτοπλοϊκού 150 μέτρων με 300 επιβάτες και ιατρό, δεν είναι δυνατόν να τηρούνται σε σκάφη 8 μέτρων 6 επιβατών
  4. Συνταγογράφηση :  Η προμήθεια αρκετών φαρμάκων (πχ αντιβιοτικών) απαιτεί ιατρική συνταγολόγηση και συνταγογράφηση .
  5. Διάθεση των απαιτουμένων κατά τον νόμο: τα πλείστα φαρμακεία τα οποία απευθύνθηκαν τα μέλη μας δήλωσαν αδυναμία να τα παράσχουν
  6. Χρήση των  ιατρικών σκευασμάτων και συσκευών
Α)   καθόσον οι κυβερνήτες των ιστιοπλοϊκών δεν έχουν τα απαραίτητα  πιστοποιητικά
Β) η ανάληψη ευθύνης χορήγησης Φαρμάκων
Γ) η ευθύνη ικανότητας χειρισμού των και
Δ)  παροχής νοσηλείας (πχ φιάλες οξυγόνου – ενδοφλέβια ένεση).
  1. Με βάση ότι η πλειονότητα των ιστιοπλοϊκών πλόων σκαφών κάτω των 24 μέτρων
γίνεται εντός της Ελληνικής επικράτειας  λόγω περιορισμών τύπου πλοίου από άλλους παράγοντες (Όχι  SOLAS) η απαίτηση για πλήρους εξοπλισμένου ιατρείου και όχι απλού φαρμακείου κρίνεται ως  υπερβολική και άδικη.
ΩΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΣΙΔΙ –
Αλλαγη κατηγορίας απο την κατηγορία Β στην κατηγορία C
Δυνατότητα των επαγγελματικών ιστιοφόρων κάτω των 24 μέτρων
να φέρουν τον Διεθνώς αποδεκτό εξοπλισμό  ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ SOLAS.
Όπως γνωρίζετε, με αυτό τον εξοπλισμό  ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ SOLAS πλέουν σκάφη σε όλη την Υδρόγειο και από τον ΙΜΟ είναι η μόνη αποδεκτή έγκυρη περίπτωση εξοπλισμού φαρμακείου  σκάφους αναψυχής.
Η κατηγορία των σκαφών αναψυχής  βάσει του World Health Organization , βάσει του  International Medical Guide for Ships και του International Pharmaceutical Federation (Federation Internationale Pharmaceutique, FIP), του International Maritime Health Association (IMHA), μας παραπέμπει στην κατηγορία C βάσει των UK Guidelines
Αντίστοιχα υπάρχει και η παρακάτω διαφάνεια:
Για δική σας αναφορά : https://www.gov.uk/government/publications/msn-1905-mf-application-of-ships-medical-stores-regulations-1995
Η παραπάνω πρόταση μας μπορεί να γίνει με τροποποίηση της αντίστοιχης εγκυκλίου για εναλλακτική δυνατότητα διαχωρισμού σκαφών αναψυχής σε πλήρωμα άνω η κάτω των 10 ατόμων , εφόσον ο παράγων 60 μίλια από την ακτή υπερκαλύπτεται σε όλη την επικράτεια. Έτσι ώστε να τηρείται αναλογικά ο νόμος
.  
google-site-verification: google4dc3a8990fdc5417.html G-F0EYY2HBGF